Az e heti feladatunk az volt, hogy digitális tananyagot kellett keresnünk egy adott témakörhöz, amit majd a jövőben tanítani fogunk. Én Arany János életéhez és munkásságához kerestem anyagot.
Videó 1: http://zanza.tv/irodalom/romantika/arany-janos-eletmuve-epikus-kolteszete
Ezzel a videóval kezdeném az egész témát, mivel bemutatja Arany János életét, emellett epikus műveit, főképp a Toldit mutatja be.
Kép 1: http://mek.oszk.hu/02100/02115/html/img/5-007a.jpg
Ezzel a videóval kezdeném az egész témát, mivel bemutatja Arany János életét, emellett epikus műveit, főképp a Toldit mutatja be.
Kép 1: http://mek.oszk.hu/02100/02115/html/img/5-007a.jpg
Ilosvai Selymes Péter
Toldiról írt Históriájának lapja látható a képen, melynek segítségével
megbeszélnénk az Arany által írt Toldi előzményeit, forrásait, emellett az Ilosvai és az Arany korában használt nyelvezet összehasonlítását adnám feladatul a gyerekeknek.
Teszt: http://tudasbazis.sulinet.hu/hu/magyar-nyelv-es-irodalom/irodalom/irodalom-8-osztaly/arany-balladai-nagykorosi-balladak/arany-balladai-nagykorosi-balladak-tesztfeladatsor
A ballada műfaji sajátosságainak megbeszélése után ezt a mini tesztet házi feladatként adnám fel a diákoknak. A következő órán ismétlésként végighaladnánk közösen a kérdéseken.
A ballada műfaji sajátosságainak megbeszélése után ezt a mini tesztet házi feladatként adnám fel a diákoknak. A következő órán ismétlésként végighaladnánk közösen a kérdéseken.
Videó2: http://film.indavideo.hu/video/f_edward
A balladák témakörben A walesi bárdok című verset a videó segítségével hallgatnánk meg/néznénk meg, majd ezt követően elemeznénk a verset.
Kép 2: http://www.amilapunk.hu/eozin/jartamban/volt%20egyszer%20egy%20kiallitas/zichybp3/22agnesasszony.JPG
A balladák témakörben A walesi bárdok című verset a videó segítségével hallgatnánk meg/néznénk meg, majd ezt követően elemeznénk a verset.
Kép 2: http://www.amilapunk.hu/eozin/jartamban/volt%20egyszer%20egy%20kiallitas/zichybp3/22agnesasszony.JPG
A gyerekek feladata az lenne, hogy ki kellene találniuk, hogy az olvasott balladák közül melyiknek az illusztrációja lehet és miért.
Digitális tananyag/teszt:http://etananyag.ofi.hu/uploads/learning_objects/1059/uncompressed/
A témazáró előkészítéseként a diákok kis csoportokban oldanák meg a feladatsort.
A digitális tananyaggyűjtés kicsit másfajta feladat volt, mind az előző kettő, mivel itt nem volt szükség egy felület használatának megtanulására. Viszont, ugyanúgy, mint az előzőek, ezt is nagyon hasznosnak találtam. Végiggondoltam azt, hogy hogyan kellene leadni a tananyagot, milyen sorrendben, tehát ebben a feladatban is erősen jelen volt az óraterv részleges és vázlatos létrehozása. Arany János munkásságát nem egy óra alatt tanítanám meg, ehhez legalább 5-6 óra szükséges, így a kikeresett anyagok nem kapcsolódnak szorosan egymáshoz.
A témazáró előkészítéseként a diákok kis csoportokban oldanák meg a feladatsort.
A digitális tananyaggyűjtés kicsit másfajta feladat volt, mind az előző kettő, mivel itt nem volt szükség egy felület használatának megtanulására. Viszont, ugyanúgy, mint az előzőek, ezt is nagyon hasznosnak találtam. Végiggondoltam azt, hogy hogyan kellene leadni a tananyagot, milyen sorrendben, tehát ebben a feladatban is erősen jelen volt az óraterv részleges és vázlatos létrehozása. Arany János munkásságát nem egy óra alatt tanítanám meg, ehhez legalább 5-6 óra szükséges, így a kikeresett anyagok nem kapcsolódnak szorosan egymáshoz.
Az anyagok közül a
leghasznosabban szerintem a videók használhatóak, hiszen az Arany életét és
epikáját bemutató videó rengeteg képpel és érthető illusztrációval kelti fel (remélhetőleg)
a diákok érdeklődését, A walesi bárdok című vers esetében pedig segíti a
ballada megértését. A tesztek pedig hozzájárulnak ahhoz, hogy a gyerekek
teszteljék saját tudásukat, illetve azonnali visszacsatolást is kapnak, ha egy
feladatot helytelenül oldottak meg, így könnyebben megtanulják, mivel látják,
hogy miben hibáztak.
Elgondolkodtató képeket volt a legnehezebb keresnem, és mivel csak egy ilyet találtam, ezért a másikat próbáltam úgy az óra menetéhez kötni, hogy abból következzenek további megbeszélendő dolgok.
Elgondolkodtató képeket volt a legnehezebb keresnem, és mivel csak egy ilyet találtam, ezért a másikat próbáltam úgy az óra menetéhez kötni, hogy abból következzenek további megbeszélendő dolgok.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése